atraktivnistrasilka: Nejsem pedagog. ALe pozoruji též, že současný systém školství pro ta děcka absolutně není motivační. Ze známek si konstruktivní hodnocení opravdu nevezmou.
Ve třetí třídě jsme dostávali k vysvědčení také dopis, kde byly vypíchnuté věci, které se na nás paní učitelce líbily, a které bychom podle jejího názoru mohli vypilovat. Mně napsala, že jsem hodně snaživá a chytrá, ale málo se hlásím, i když ty věci vím, a veskrze mi řekla, že si tím do budoucna asi můžu uškodit, protože nemám moc ostrej loket. Odhadla mě dobře a dodnes na ten dopis občas myslím.
Ty dopisy jsme standardně během roku nedostávali, protože si to paní ředitelka nepřála (myslím, že říkala, že to není náš systém hodnocení. Asi se bála, že nám to bude plést hlavu). Myslím, že je to škoda.
A je fakt, že to vzdělávání u nás je dost pasivní. Dost věci se dělá pro známky - čísla. Nadrť se nazpaměť, dostaneš jedničku, tak je to v pořádku. Možná trochu škoda a demotivační. Jenže takhle jsme momentálně nastavení jako společnost, s tím se těžko hýbe.
Máš ale dobré pointy. K zamyšlení i pro nepedagoga, v mém případě zatím pouze studenta. Ráda si pak určitě přečtu vyjádření i ostatních zdejších učitelů...